Ministarstvo prostornog planiranja, urbanizma i držane imovine izdalo je na zahtjev Monteputa urbanističko-tehničke uslove za izgradnju Jadransko-jonskog autoputa (A2), sa zajedničkim dijelom autoputa Bar – Boljare (A1/A2; petlja Gradac – petlja Zaljevo). Ova dionica proći će kroz više katastarskih opština i preko teritorije opština Nikšić, Kotor, Cetinje, Bar i Ulcinj. – piše eKapija.
U objavljenom dokumentu stoji da je za transverzalno povezivanje države sa okruženjem prioritet izgradnja Jadransko-Jonskog autoputa, kao tranzitne saobraćajnice. Jadransko-jonski koridor, prolazi kroz središnji region u zaleđu i predstavlja tranzitnu saobraćajnicu koja se povezuje na autoput Bar – Boljare i primorsku brzu saobraćajnicu.
Kako je navedeno, Jadransko-jonski autoput ima ulogu tranzitnog međunarodnog saobraćaja kroz Crnu Goru. Planiran je od granice sa Bosnom i Hercegovinom (u rejonu Nudo) – Grahovo – Čevo – Zagora – ukrštanje sa autoputem Bar-Boljare u Dobrskoj Župi. Dalje nastavlja zajedničkom dionicom sa autoputem Bar – Boljare do Bara, a od Bara dalje nastavlja preko Ulcinja do granice sa Albanijom (Sukobin).
U dokumentu je naznačeno da ova saobraćajnica, koja je dio evropskog transportnog koridora ima značajnu ulogu u jačanju ekonomskih i turističkih veza u regionu.
– Jadransko-jonski autoput ima ulogu tranzitnog međunarodnog saobraćaja. Kroz Crnu Goru planiran je od granice sa Bosnom i Hercegovinom (u rejonu Nudo), preko Grahova i Čeva, do ukrštanja sa autoputem Bar – Boljare (dužina cc 58 km). Dalje nastavlja zajedničkom trasom sa autoputem Bar-Boljare od rejona Dobrske Župe do Bara (Stari Bar) u dužini od cca 47,5 km i dalje preko Ulcinja do granice sa Albanijom (Sukobin) u dužini od cca 23,5 km – stoji u dokumentaciji.
U tehničkoj dokumentaciji naznačeno je da će na glavnoj primarnoj trasi određena brzina od 120 km/h, a na djelovima trase sa složenijom topografijom terena do 100 km/h, ali ne manje od toga. Treba da ima četiri saobraćajne trake od po 3,75 (3,5) metara, kao i dvije zaustavne trake od po tri metra.
Na pristupnim saobraćajnicama brzina treba da bude 60 km/h, a na djelovima trase sa složenom topografijom terena do 40 km/h, ali ne manje od toga. Ove saobraćajnice treba da imaju po dvije saobraćajne trake od po tri metra.
Izdavanjem urbanističko-tehničkih uslova stvaraju se preduslovi za dalju izradu dokumentacije za realizaciju ovog projekta. Kako je naznačeno iz Ministarstva prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine, dokument predstavlja osnov za dalje planiranje i usklađivanje sa Prostornim planom Crne Gore do 2040. godine.















Jedan odgovor
Izdavanjem urbanističko-tehničkih uslova stvaraju se preduslovi za dalju izradu dokumentacije za realizaciju ovog projekta.