Sve više kampera: Crna Gora među najpovoljnijim kamping destinacijama regije

Foto: Pixabay

Novo istraživanje međunarodnog portala Camping.info, koje je analiziralo cijene više od 23.000 kampova širom Evrope, pokazuje da je Crna Gora i ove godine među najpovoljnijim kamping destinacijama u regionu, saopštili su iz Kamping asocijacije Crne Gore (KACG). – prenosi Pobjeda.

Prosječno noćenje za dvije osobe sa parcelom, vozilom, strujom i taksama iznosi 15,58 eura. Iz KACG ističu da to našu zemlju svrstava u grupu pristupačnijih evropskih destinacija.

– Potražnja za kampovanjem u Evropi nastavlja da raste, posebno na Jadranu, pa ovakvi podaci dodatno dobijaju na značaju jer jasno pozicioniraju Crnu Goru na regionalnom tržištu. U poređenju sa zemljama sa izuzetno razvijenom kamping infrastrukturom, poput Hrvatske i Slovenije, Crna Gora ostaje znatno povoljnija. Hrvatska je među najskupljim destinacijama u Evropi, dok i Slovenija bilježi visoke prosječne cijene – navodi se u saopštenju. 

Prema iskustvima crnogorskih kampova i povratnim informacijama gostiju tokom ljeta, smatraju iz KACG, upravo je razlika u cijeni jedan od glavnih razloga zbog kojih se sve veći broj putnika koji kampuju odlučuje da posjeti Crnu Goru, a posebno oni koji putuju cijelom jadranskom rutom.

– S druge strane, iako su Albanija i Sjeverna Makedonija cjenovno niže, njihov ograničen broj kampova i neujednačen nivo infrastrukture doprinose tome da Crna Gora za mnoge predstavlja privlačniju, sigurniju i kvalitetniju opciju. Gosti cijene bolji odnos cijene i kvaliteta, stabilniju ponudu i veću dostupnost kamping kapaciteta. Zanimljivo je da su, prema objavljenim podacima, i Bosna i Hercegovina i Srbija – uprkos manje razvijenom tržištu – skuplje od Crne Gore, što dodatno potvrđuje konkurentnu poziciju naše zemlje – pojašnjavaju iz KACG.

Naglašavaju da kamperi nijesu gosti koji troše samo na noćenje.

– Naprotiv, u prosjeku izdvajaju značajan dio budžeta na lokalne proizvode, restorane, izlete, aktivnosti u prirodi i obilazak više destinacija tokom boravka. Zbog toga razvoj kamping ponude ima snažan ekonomski efekat na lokalne zajednice i doprinosi produženju sezone van najprometnijih mjeseci – tvrde iz KACG. 

Prema njihovom mišljenju, analize poput ove pokazuju koliko je važno da Crna Gora nastavi da jača vidljivost na evropskom kamping tržištu.

– Naša zemlja će i ove godine biti predstavljena na CMT sajmu u Štutgartu, najvećem evropskom događaju posvećenom kampingu, karavaningu i putovanjima. Na takvim specijalizovanim sajmovima, gdje dominiraju posjetioci iz Njemačke, Austrije, Švajcarske i Holandije, posebno dolazi do izražaja kombinacija pristupačne cijene i prirodnih prednosti koje Crna Gora nudi. U trenutku kada kamping turizam bilježi stalni rast u Evropi, Crna Gora ima realnu šansu da dodatno učvrsti svoju poziciju zahvaljujući pristupačnim cijenama, jedinstvenim prirodnim ambijentima i sve modernijoj ponudi kampova – zaključuju iz KACG. 

2 Odgovora

  1. Prema njihovom mišljenju, analize poput ove pokazuju koliko je važno da Crna Gora nastavi da jača vidljivost na evropskom kamping tržištu.

  2. Odlično. Treba čuvati prirodu i ulagati u očuvanje. Kamperi su ljudi koji žele da budu u prirodi i čuvaju njene lepote

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Popularno

Novi broj magazina „Biznis.me” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regiona i svijeta…

Komentari