Plužine bilježe rekordnu posjećenost, duplo bolju od prošlogodišnje

Pinterest.com

Ljetnja turistička sezona u Plužinama ispunila je očekivanja, kazao je za Biznis.me Ivan Doderović, direktor Parka prirode Piva. Osim bogate prirode destinacija je, kaže, postala prepoznatljiva i po brojnim kulturnim dešavanjima.

„Ono po čemu su Plužine poznate kao destinacija u toku ljetnje turističe sezone su koncerti u gradskom amfiteatru. Ovog ljeta „Pivska priča“ zabilježila je rekordnu posjetu, oko 14.000 ljudi iz svih krajeva svijeta“, kaže Doderović.

Za naš portal razgovarali smo o rezultatima i planovima za naredni period.

„U toku je realizacija projekta T.A.R.A. koji finansira EU čija je glavna aktivnost izgradnja avanturističkog parka u Plužinama, a realizacija se očekuje do sredine naredne godine. U okviru projekta biće nabavljeno 10 električnih bicikala, postavljena turistička signalizacija, dva vidikovca, pet solarnih klupa, izrađena integrisana strategija razvoja turizma za opštine Plužine i Foča. Radimo i na realizaciji projekta ‘Digitalizacija – inovacija – modernizacija’, čija je glavna aktivnost nabavka i postavljanje interaktivne solarne klupe u Plužinama čija se relizacija očekuje do kraja novembra“, istakao je Doderović, i naglasio da je ljetnja turistička sezona u Plužinama potvrdila da turizam postaje jedan od najvažnijih stubova razvoja te sredine što potvrđuju porast broja gostiju i noćenja i brojne investicije u infrastrukturu i kulturne sadržaje

Park prirode Piva, kao upravljač zaštićenog područja naplaćuje takse u skladu sa Zakonom o zaštiti prirode i obuhvataju ulazak u park, rafting, kampovanje itd. Po tom osnovu do sredine oktobra je naplaćeno 122.500 eura.

Cijena se nije mijenjala od osnivanja Parka, tako ulaznica košta svega jedan euro. Kako Park prirode Piva obavlja i poslove lokalne turističke organizacije i po tom osnovu je od članskog doprinosa i boravišne takse do sredine oktobra naplaćeno 18.300 eura.

Foto: Biznis.me

Minulih deset mjeseci u Plužinama je registrovano 19.396 gostiju koji su ostvarili 31.522 noćenja. U istom periodu prošle godine noćilo je skoro duplo manje turista, njih 16.940 registrovanih.

„S obzirom na trenutne podatke, očekujemo da će rast broja noćenja u 2025. u odnosu na 2024. biti i preko 100 odsto. Ipak, ovakve podatke treba uzeti sa rezervom, pošto je rast broj registrovanih noćenja najviše uzrok pojačane inspekcijske kontrole Uprave policije i Komunalne policije i inspekcijske službe opštine Plužine koje su u više navrata kontrolisale stanodavce. Iako je došlo do značajnog povećanja broja registrovanih noćenja, procjenjuje se da je samo 30 odsto ostvarenih noćenja i registrovano, te da je procjenjeni broj noćenja na teritoriji opštine Plužine na godišnjem nivou 100.000“, kazao je za naš portal Doderović.

Prema evidenciji prodatih ulaznica, u Parku prirode Piva je do oktobra registrovano 38.877 posjeta, što je osam hiljada više u odnosu na 2024. godinu.

Doderović tvrdi da je rast broja posjeta uslovljen novim naplatnim punktom na Pivskom jezeru gdje je registrovano 6.561 posjetilaca. Rafting Tarom izabralo je 18.527.

Da se Piva kotira kao destinacija u svjetskim okvirima pokazuje i podatak da su u tom gradu noćili turisti iz 96 zemlja svijeta, a najviše iz Njemačke. Osim njih u top 10 zemalja iz kojih dolaze turisti u 2025. godini su: Francuska, Izrael, Poljska, Srbija, Crna Gora, Holandija, Rusija, Češka i Belgija

Za Plužine čuli i u Indiji

Direktor Parka prirode Piva kaže da su prema dostupnim online recenzijama smještajnih objekata u opštini Plužine, ocjene veoma visoke — gostima se posebno sviđa lokacija u blizini jezera i planinsko okruženje, ljubaznost domaćina i higijena smještajnih jedinica.

Plužine, Pivu i njenu okolinu za odmor su birali turisti iz dalekih zemalja, poput Indije, Filipina, Jemena, Šri Lanke, Mongolije, Hondurasa, Kostarike, Perua itd.

„Iako se ne može govoriti o masovnosti, niti organizovanom dolasku turista sa tih tržišta, to ipak pokazuje da je Piva prepoznata i na svjetskoj turističkoj mapi kao atraktivna i autentična destinacija. Takvi primjeri su više kuriozitet nego trend, ali predstavljaju dobar pokazatelj potencijala za širu međunarodnu promociju. Ipak, i dalje dominiraju posjetioci iz evropskih zemalja i Izraela. Primjetan je i porast broja turista iz Sjedinjenih Američkih Država, Kanade i Australije“, kazao je Doderović.

Bez hotela, ali ipak privlačni

Plužine nemaju hotelskih kapaciteta, i to predstavlja ograničenje u razvoju turizma. U najavi je otvaranje više novih smještajnih objekata, što će, uvjeren je Doderović, unaprijediti ponudu.

„Pored toga, potrebna su dodatna ulaganja u zaštitu prirode i održivo upravljanje resursima, kao i bolja saobraćajna povezanost, naročito na pravcu Foča – Šćepan Polje. Za snažniji razvoj destinacije neophodno je uključivanje većih infrastrukturnih projekata sa državnog nivoa, koji bi doprinijeli pristupačnosti i boljoj valorizaciji prirodnih potencijala opštine Plužine“, naglasio je naš sagovornik, uvjeren da učešće na sajmovima u regionu otvara nova tržišta. Učešće na sajmovima i dalje predstavlja tradicionalan, ali značajan vid turističke promocije, jer omogućava neposredan kontakt s posjetiocima i autentičnu prezentaciju destinacije, iako danas digitalni kanali sve više preuzimaju primat“, naveo je Doderović.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Popularno

Novi broj magazina „Biznis.me” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regiona i svijeta…

Komentari