Nakon više od pola vijeka, rekonstruisano je 35 kilometara magistralnog puta od Slijepač mosta do Berana, a saobraćajnica je važna jer je i pristupna ruta auto-putu Bar – Boljare.
Iz Vlade su saopštili da su posao vrijedan 35,7 miliona eura realizovali uz podršku Evropske investicione banke. Rekonstruisanu trasu juče su obišli premijer i resorni ministri, ističući da je to jedan u nizu značajnih infrastrukturnih projekata.
Dok vlast hvali obavljeni posao, iz nevladinog sektora su isti, prije mjesec, kritikovali.
Dokumenta koja posjeduju na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama potvrđuje da radovi, ipak, kasne tri godine, što se, navode iz Akcije za socijalnu pravdu, ne poklapa sa navodima Vlade.
Akcija za socijalnu pravdu: Probijen rok i potrošeno mnogo više novca
Iz Akcije za socijalnu pravdu još ranije su upozoravali da se rekonstrukcija puta Lepenac – Ribarevine – Poda – Berane ne može završiti za 35, 7 miliona eura, to su potkrijepili brojkama.
Iz te NVO navode da je do kraja jula ove godine za rekonstrukciju saobraćajnice iz Državnog trezora plaćeno nepunih 32,5 miliona eura. U 2023. nešto više od 8,5 miliona eura, prošle godine oko 15 miliona, a u ovoj godini preko 8,8 miliona.
Agencija za socijalnu pravdu te podatke dobila je na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama.

Foto: Vlada Crne Gore
„Ugovor za rekonstrukciju puta Lepenac – Ribarevine – Poda – Berane zaključen je oktobra 2020. godine između Uprave za saobraćaj i konzorcijuma Strabag i Bemax, za cijenu od 35,7 miliona eura, bez uračunatog PDV-a, a na osnovu ponude dostavljene krajem jula te godine. Rok za završetak posla bio je dvije godine, ali ni dvije i po godine kasnije od potpisivanja ugovora radovi nijesu počinjali, a ugovor je i dalje bio na snazi. Početkom jula 2023. na ugovor je prvi put amandmanski djelovano i tada je definisano da se kao početak izvođenja radova računa 29. jun 2023. godine. Taj amandman je ostavio mogućnost za novo produženje roka izvođenja radova, ali i prostor za uvećanje cijene posla. Kao ključni događaji, kojima se obrazlaže potpisivanje prvog amandmana, navedeni su pandemija Covid 19 (koja je u zemlji bila u zamahu sredinom 2020., a ne krajem te godine), neblagovremeno pribavljanje građevinskih dozvola i porast cijena građevinskih materijala i proizvoda“, navode iz Akcije za socijalnu pravdu.
Ova organizacija je ranije ukazivala da su menadžeri građevinskih kompanija Bemaxa, Strabaga, Tehnoputa Mne, u konfliktu interesa, koji su, tvrde, prethodno od države dobili milionske poslove za kapitalne projekte, učestvovali u izradi smjernica za obračun razlike cijena zbog rasta inflacije, što je rezultiralo dodatnim milionskim isplatama iz državne kase, a što je omogućeno zaključkom vlade donijetim u decembru 2022. godine.
Pročitajte još:
„Novi amandman za ugovor za rekonstrukciju puta Lepenac – Ribarevine – Poda – Berane zaključen je krajem jula ove godine, odnosno u vrijeme kada je po prvom amandmanu posao trebalo da bude završen. Kao osnov za novo produženje roka je navedena izgradnja javne rasvjete i TK instalacija u naselju Zaton, na dionici Ribarevina – Poda. Novi rok za završetak je 28. decembar ove godine, pa ukoliko taj rok bude i finalni, to će značiti da će posao biti okončan sa kašnjenjem od pune tri godine od početno projektovanih rokova“, navode iz Akcije za socijalnu pravdu.















Jedan odgovor
Ugovor za rekonstrukciju puta Lepenac – Ribarevine – Poda – Berane zaključen je oktobra 2020. godine između Uprave za saobraćaj i konzorcijuma Strabag i Bemax, za cijenu od 35,7 miliona eura, bez uračunatog PDV-a, a na osnovu ponude dostavljene krajem jula te godine.