Izgradnja druge dionice auto-puta za pet godina. Tivat-Jaz do naredne sezone

Foto: Pixabay

Ministarka saobraćaja Crne Gore Maja Vukićević saopštila je da je u toku finansijski dio tendera za izgradnju druge dionice auto-puta Bar–Boljare, od Mateševa do Andrijevice, te da je istekao rok za dostavljanje ponuda- prenosi eKapija.

Izvođači će, od trenutka potpisivanja ugovora, imati rok od pet godina da završe glavni projekat i sve radove, a svako kašnjenje biće finansijski sankcionisano. Ministarka je naglasila i da je prioritet da projekat Tivat–Jaz bude završen do slijedeće ljetnje sezone.

„Tehnički dio tendera prošlo je pet kompanija, odnosno konzorcijuma, i očekujemo da dobijemo svih pet validnih ponuda”, rekla je Vukićević, prenosi eKapija.

Ona je objasnila da sprovođenje tendera vodi preduzeće Monteput, u saradnji sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), koja mora da odobri svaku fazu postupka.

“Znate, kada se radi sa njima, procedure su nešto drugačije i sporije, ali Crna Gora može biti zadovoljna jer je dobila grant u iznosu od 150 miliona evra i povoljan kredit. Iz tih sredstava počećemo gradnju auto-puta”, istakla je ministarka.

Dodala je da će, nakon zatvaranja javnog poziva, komisija razmotriti pristiglu dokumentaciju i predložiti izvođače radova.

“Nadam se da će taj proces biti brz i da ćemo konačno potpisati ugovor”, kazala je Vukićević.

Govoreći o projektu Tivat–Jaz, ministarka je istakla da projekat prate brojni problemi.

“Od početka nisam bila zadovoljna načinom na koji je projekat pokrenut. Jasno je da će doći do određenog kašnjenja, što sam već najavila, ali je imperativ da projekat bude završen prije ljetnje sezone i svi smo tome maksimalno posvećeni”, naglasila je ona.

Vukićević je objasnila da su kašnjenju doprinjeli dodatni radovi koji su se pojavili tokom izvođenja projekta.

“Pojavila se potreba da se izmjeste vodovodne cijevi lokalnog vodovoda Kotor. Takođe, instalacije CEDIS-a, koje je trebalo da budu postavljene duž putnog pravca, na kraju su i izvedene”, rekla je ona.

Navela je da postoje opravdani razlozi za kašnjenje, ali da ono ne može biti značajno i da se mora poštovati planirani rok.

Vukićević je istakla da je u toku realizacija brojnih infrastrukturnih projekata širom Crne Gore. Prema njenim riječima, trenutno se sprovodi 12 projekata, četiri su spremna za realizaciju, dok je za sedam u toku javni poziv za izbor izvođača.

4 Odgovora

  1. Dobar infrastrukturni impuls olakšaće saobraćaj i turizam. Međutim, petogodišnji rok i visoki troškovi nose rizik kašnjenja i prelivanja troškova.

    1. Da slažem se, veliki rizik je graditi u CG. Infrastruktura je neophodna da bi se turizam razvijao i donosio prihode

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Popularno

Novi broj magazina „Biznis.me” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regiona i svijeta…

Komentari