Nakon kazne EU, platforma X ukinula reklamni nalog Evropske komisije

Foto: eurac.edu

Društvena mreža X zabranila je Evropskoj komisiji da se reklamira na toj platformi, svega nekoliko dana nakon što je EU izrekla kaznu od 120 miliona eura kompaniji X, u vlasništvu Ilona Maska, zbog sistema plavih verifikacionih oznaka. – prenosi Biznis.rs.

Nikita Bir, visoki zvaničnik u kompaniji X, optužio je regulatora EU da je pokušao da „iskoristi propust“ u sistemu za oglašavanje kako bi promovisao objavu o novčanoj kazni. On je poručio da izgleda kao da Evropska komisija smatra da se pravila ne odnose na njen nalog, pa je saopštio da je reklamni nalog Komisije ugašen. Portparol Evropske komisije rekao je da Komisija „uvijek koristi sve društvene mreže u dobroj vjeri“, prenosi BBC.

Kazna izrečena kompaniji X u petak prva je sankcija po novom Zakonu o digitalnim uslugama (Digital Services Act). Evropski regulator ocjenio je da je sistem plavih oznaka obmanjujući, jer kompanija ne sprovodi stvarnu provjeru korisnika. Time se, prema navodima EU, korisnici izlažu prevarama, lažnom predstavljanju i drugim oblicima manipulacije.

Regulator je takođe naveo da X ne pruža dovoljnu transparentnost u vezi sa oglasima i da ne omogućava istraživačima pristup javnim podacima. Platforma ima rok od 60 dana da odgovori na ove primjedbe, a u suprotnom joj prijete dodatne kazne.

Nakon izricanja kazne, Mask je na svojoj mreži objavio da bi Evropsku uniju „trebalo ukinuti“, a podijelio je i objavu drugog korisnika koji je EU uporedio sa fašizmom. Američki državni sekretar Marko Rubio i američka Savezna komisija za komunikacije optužili su EU da napada i cenzuriše američke kompanije, poručivši da su „dani cenzurisanja Amerikanaca na internetu završeni“.

Spor je dodatno zaoštren kada je Nikita Bir optužio Evropsku komisiju da je aktivirala rijetko korišćen oglasni nalog kako bi iskoristila propust u sistemu i objavila link koji je, kako tvrdi, obmanjivao korisnike i izgledao kao video-snimak radi veće vidljivosti. Naveo je da je taj propust sada uklonjen.

Oglašivački nalozi na mreži X omogućavaju kompanijama da pokreću i analiziraju plaćene kampanje i promovisane objave, odvojeno od redovnih korisničkih naloga. EK je odgovorila da je samo koristila alate koje same platforme nude korporativnim nalozima i da očekuje da ti alati budu u skladu sa pravilima platforme i zakonodavstvom EU.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Popularno

Novi broj magazina „Biznis.me” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regiona i svijeta…

Komentari